BilligAlu.se reviews

Rating distribution

Reviews

About

Snabbleverans och bra bemötande

Bra bemötande och snabb handläggning
Review by confirmed purchaser

Order enligt min beställning.

Mina fälgar och däck kom enligt beställning. Hjulen passade min bil.
Hjulen var väl balanserad, och jag ät mycket nöjd med min beställning
Review by confirmed purchaser

bra pris mycket bra service och trevligt bemötande!

Som topic lyder, dock leverans sämre via postnord som lämna av allt på Ica maxi trots hemleverans bestäld, dock inget som billigalu kan råda över :)

Däck & Fälgar

Total 8 stk. däck och 8 stk fälgar.
Vw Passat - 4 däck och fälgar 100% som passar på bilen.
Mercedes C 200 - 4 däck och fälgar 100% som passar inte på bilen (fälgar).

däckad

allt bra utom leveranstiden
beställde 20/3
fick däcken 8/4
Review by confirmed purchaser

Mycket nöjd med info o leverans efter beställning!

Allt rullade på efter förväntan , är väldigt nöjd med mitt köp!
Finns inget att klaga på !

Superbra

Det var den bästa affär jag har gjort på länge.
Servicen var helt perfekt, fast det blev lite fel med bult och centrumbrickor så löstes
allt perfekt. Ett stort Tack.
Review by confirmed purchaser

Snabb leverans, bra pris och personlig service är en lysande kombination!

Jag hade ett antal frågor inför valet av däck och fälg som jag skickade via mail. Jag fick snabbt ett svar att de skulle behandla mina frågor och återkomma med ett svar (normalt innebär detta allt mellan att mitt mail kommit fram till en server alternativt att företaget verkligen menar det de säger och faktiskt återkommer). Jag blev uppringd dagen därpå där jag fick svar på en del av mina frågor och besked om att övriga svar kunde dröja ytterligare ett par dagar. Efter ett par dagar fick jag meddelande om att de tyvärr ännu inte kunde leverera ett svar men de lovade att återkomma snarast. Efter ytterligare två dagar fick jag de sista svaren och genomförde beställningen. En vecka senare anlände allt enligt önskemål och till rätt pris. Jag fick dessutom kontinuerlig information om var leveransen befann sig. Mycket imponerande och personlig service.

Bra service

Köpte däck och fälgar "separat" och inte i ett färdigt paket men fick däcken pålagda och balanserade när jag frågat om de kunde hjälpa mig med detta. Kontakten med företaget gick snabbt och smidigt.

billiga däck, snabb leverans

högsta betyg

Positivt överraskad !

Bra priser & Snabb leverans

Fälgarna passade inte!!!

Inte roligt när man krängt på däcken och fälgarna inte passar trots 100% passningsgaranti.
www.billigalu.se

Reply from www.billigalu.se

Hej Joel,

Tack för din recension.

Som jag skrev i mailen till dig beklagar jag att du har fått fälgar som inte passar din bil. Det händer tyvärr ibland, men vi vill alltid vara behjälpliga med en lösning. Som jag även skrivit i mailen till dig blir vi tvungna att indentifera vad felet är, så att vi inte skickar likadana fälgar igen. När vi har hittat vad felet är skickar vi givetvis nya fälgar till dig och tar dom gamla retur utan att det kostar dig något.

Vid övriga frågor kan du ringa på 0770 774 888 eller skriva till info@billigalu.se

Med vänliga hälsningar,

Jonathan Billigalu
Review by confirmed purchaser

Enkelt och till bra kostnad

Bra support och snabb leverans.

Beställde däck och fälgar till min BMW 325

...och det var mycket positivt. Snabb leverans och mycket trevligt bemötande av kuntjänsten. Var i kontakt med kundtjänsten eftersom min orderbekräftelse kom i skräpposten och jag såg det inte, vilket ju inte var BilligAlu's fel.

Det enda som gör att det inte blir 5 stjärnor är emballaget, det hade trillat av (en pappskiva på var sida hjulet) vid leverans, men fälgarna var oskadda.

Rekommomenderas starkt.

Grymt smidigt

Fick hem däcken väldigt snabbt samt att dom var väldigt bra embalerade. Mycket bra service

pålitlig däckleverans

funkade helt problemfritt med leveransen. hade en del mailkontakt före, eftersom jag inte var hemma vid levenstillfället. men leveransen blev som överenskommet

leveranstid

Leveranstiden var 3-6 arbetsdagar men det tog betydligt längre tid att få mina däck. Ingen info om senare leverans utan det fick jag själv reda på när jag ringde Kundtjänst efter 7 dagar Inte bra. Men däcken var bra och billiga.
www.billigalu.se

Reply from www.billigalu.se

Hej Nils,

Tack för din recension.

Jag beklagar att du inte har mottagit däcken inom förväntad leveranstid. Vi försöker alltid överhålla dom planerade leveranstiderna men ibland uppstår det komplikationer vi inte kan påverka som gör att leveransen kan bli längre än planerad.

Jag hoppas däcken motsvarar din förväntningar och skulle det uppstå några frågor är du alltid välkommen att skriva till mig på info@billigalu.se

Med vänliga hälsningar,
Jonathan
Billigalu
Review by confirmed purchaser

Bra, kortare leveranstid än beräknat 1 vecka istället för 2.

Helt nöjd. Enkelt att beställa. Dök upp utanför dörren.

Mycket bra kundservice

Rekommenderas varmt.
Review by confirmed purchaser

Allt gick snabbt och bara +++

Det fungerade helt utan anmärkning köper här igen.

WWW.BILLIGALU.SE

HOS OSS ÄR KUNDEN VIKTIG!

Hos BilligAlu sätter vi dig som kund i första hand och ser alltid till att lösa eventuella reklamationer så att du blir nöjd. Det kallar vi god service!

E-MÄRKT WEBSHOP

BilligAlu.se är godkänd av Rådet för E-handelscertifiering och bär E-handels märket.

KOMPLETTSET INKL. BALANSERING OCH TILLBEHÖR

Vid köp av ett komplett set med alufälgar monterar vi däcken på fälgarna och balanserar dem. Sedan är det bara att sätta på dem på bilen med de medföljande tillbehören.

BilligAlu.se säljer kvalitetsprodukter inom vinterdäck, sommardäck, fälgar, plåtfälgar, bilbarnstolar samt biltillbehör till billiga onlinepriser i hela Sverige.

Hos BilligAlu sätter vi alltid kunden i första hand. Vi tror på att man genom konstruktiv dialog och en hög service nivå, tillgodoser kundens förväntningar.

BilligAlu.se – Alla kan byta hjul

Sweden

Category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.